четвъртък, 1 август 2019 г.
Какви са изискванията на европейското законодателство по отношение на трудовите и осигурителни отношения
Преди всичко има общи европейски изисквания, които се прилагат в страните-членки на Европейския съюз, спрямо работодатели, които са регистрирани в друга страна от общносттта. Според тях по отношение на лице, което изпълнява дейност като наето в държава от ЕС, се прилагат законовите изисквания именно на тази държава-членка, в случая България. Тоест определянето и изплащането на трудовите възнаграждения и социалните осигуровки на работник или служител, намиращ се на територията на България ще става съгласно българското законодателство.
Има и специфични разпоредби за работодатели, чието седалище или място на дейност се намира извън компетентната държава-членка, свързани със задълженията за внасяне на социални и здравни осигурителни вноски на наетите от тях работници или служители в България. В този смисъл чуждестранен работодател, който е сключил трудов договор с установен в България работник или служител, чието изпълнение също е в България, е длъжен да спазва правилата на българското осигурително и трудово законодателство, и съответно да изплаща социални осигуровки в страната, независимо че седалището и мястото на стопанската му дейност се намира в друга държава-членка.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
22 ма работещи като помощник-възпитатели в детски градини в Община Нови пазар бяха валидирани с професионална квалификация
Всички те успешно положиха държавен изпит за признаване на професионалната квалификация, съгласно Държавния образователен стандарт за прид...
-
РС на КНСБ Шумен и Работнически клуб ”Спорт и здраве-ШУМЕН” Ви кани на Първомайски спортен празник Заповядайте на 2...
-
Вчера се проведе среща със зам.кмета на община Нови пазар г-н Аян Мехмедов и синдикалната организация на КНСБ в Детско и училищно здравеопаз...
Няма коментари:
Публикуване на коментар